2021-10-08

Lika olika som olika bär.


 

2 kommentarer:

  1. Teckningarna är det inget fel på. Inte heller dina poänger.

    Icke desto mindre tänker jag så här: En del serieläsare skulle måhända uppskatta att få möjlighet att följa dina olika seriefigurer i äventyr som sträcker sig längre än blott dina normala tre serierutor. Jfr med Kalle Anka och Fantomen.

    Vad tror du själv om att bredda ditt serieformat genom att varva dina vanliga trerutors seriestrippar med längre berättelser?

    Hur ställer du dig till det? Om du redan har testat den varianten, länka gärna till ett eller flera sådana exempel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår vad du menar.

      Saken med det sedvanliga ”stripp”-formatet, eller ”remsa” som jag föredrar att säga, är att det passar i dagstidningar.

      Tanken är att försöka få in serien i så många olika tidningsformat som möjligt.

      Samtidigt så hänger en del remsor ihop. Inte så att det blir ett äventyr, men att den kopplar till föregående.

      Serien Herman Hedning började i Fantomen som en dubbelradig serieremsa. Ett lite ovanligt format. Men när den fick egen tidning så började han med äventyr i längre format.
      Men redan innan så körde Jonas Darnell med ”äventyr” på just varianten att remsorna hängde ihop.

      Problemet är att hitta på bra historier som fungerar över en längre tid.
      Jag har tanken om en längre på flera sidor, som också skulle kunna bli ett bra spel i retrostil typ Vic 64 eller Amiga 500.

      Vill inte säga för mycket då det allt som oftast blir att om man pratar om projekt så blir de inte av. Vilket inte bara är en grej för mig, utan ett råd som ges att man bör inte säga vad man tänker göra, för att det ofta inte blir något av det.

      Det längsta jag gjort fram till nu är en på en sida.
      Har en idé till en till på en sida, men jag tänkte ta den lite längre fram.

      Radera